Minden a csomagtartóból

Mindenféle Berlinből egy külhonba szakadt történész szemével - szigorúan NEM történelemről, tudományról, komoly dolgokról. Ha mégis, szólok előre, hogy csak saját felelősségre ne nyomja meg a Kedves Olvasó a jobb felső X-et.

2010. december 9., csütörtök

Hóóóóó! (Nem lovas poszt)

Sokszor dicsértem már a berlini tömegközlekedést, na moooost nem fogom. Általában tényleg jól működik, hatékony, gyors, pontos, s csak röhögünk a helyieken, akik mindig panaszkodnak miatta: meg kellene próbálni eljutni Debrecenből mondjuk Szegedre nekik gyorsan, s voila: nem is olyan rossz a DB, ugye kedveseim?
Napok óta havazik, ma még nem néztem ki, de tegnap egész nap esett, s az éjszaka java részében is. Részben ezért, részben a hideg miatt az S-Bahn az általában szokásos 800 szerelvénye helyett alig 200-at tudott forgalomba állítani! Ezért napok óta a szokásos 10 perc helyett 20 percenként járnak a vonatok. A ringen, ami ugye a legforgalmasabb tömegközlekedési gyűrű a belváros körül, s ahol általában 3-4 percenként járnak, most csak 10 percenként. Emellett már csak a koktélcseresznye a tejszínhab csúcsán, hogy fél napra TELJESEN megbénult két vonal is.

Sintén nem látjátok a vonatot?
Az S-Bahn naponta milliós nagyságrendű utasszámot mondhat magáénak, így elképzelhetitek, mit jelent ez. Tömeg, bizonytalanság, hogy jön, nem jön, odaérek, nem érek oda? Szerencsére nekünk ritkán kell nagyon-nagyon időre menni, de egy előadásról így is majdnem elkéstem. (Szerencsére az ilyen előadásoknál a pontosnak gondolt németek egyáltalán nem azok: ez például félórás késéssel kezdődött. Rám vártak vajon?)
Érthetően óriási a botrány, egyébként is divat mostanában itt az S-Bahnon köszörülni a nyelvüket. Az egyik újság "NDK-Vasút" szalagcímmel jelent meg, s a polgármester megfenyegette az S-Bahnt, hogy szerződést fognak bontani vele, ha nem kezeli a helyzetet. Sőt, már a német közlekedési-miniszter is beszólt a cégnek, tehát tényleg komoly a dolog. Viszont úgy tűnik, gyorsan nem javul a helyzet, s az S-Bahn telefonos ügyfélszolgálatán hozzáteszik a felvilágosításhoz, hogy "jó melegen öltözzön fel." Ja, hát volt aki 53 percet várt a 10 percenként járó vonatra a hidegben. Ejnye-ejnye, szervezés, hatékonyság?

Kép: Innen

 Na, közben kimentem. Talán már nem havazik, de iszonyat nagy hó van. Update: SENKI NEM MEGY SEHOVA! Összeomlott a repülőtéri forgalom, a vasút, jegesek az autópályák. Két friss reggeli fotó, a másodikon a hókupac alatt az autóm lehet, remélem...

Látom már, ismét kalandtúra lesz a hazaút jövő héten.

S a legszörnyűbb: nem tudott leszállni Shakira Frankfurtban, elmarad ma a koncertje! Óóóóó. Waka waka.

2 megjegyzés:

  1. Hát, nagyon bízunk benne, hogy nem lesz baj hazafelé. A mamák már hetek óta ezen idegeskednek...

    Pisti, sajnos eddig nem sikerült sem visszaidéznem sem felkutatnom, ki volt, akit az expresszvonatok költőjének neveztek. Te viszont, eddigi blogbeli munkásságod alapján lassan kiérdemled az S-Bahn költője címet. :-) Feltétlenül írd tovább a sorozatot, szeretjük, olyan, mintha mi is ott lennénk...

    VálaszTörlés
  2. Hát, közlekedési fontossága miatt nagyon a berliniek életének a része, s magukénak is érzik, így kicsit már mi is. Meg - mint talán sikerült is kicsit érzékeltetnem - nagyon érdekes emberekkel lehet találkozni a vonatokon. Ez pedig jó téma...
    Nem hiszem, hogy gond lenne. Az autópályák elég tiszták, kicsit lassabban haladva is "hazadöcögünk"...

    VálaszTörlés