Öt éve vagyok egy nemzetközi egyetemi együttműködési programban, amelynek keretében jó sok külföldi konferenciára jutottam el, többek között Máltára, Brightonba és Bilbaóba. A legemlékezetesebb talán az volt, amikor200 ember előtt tartottam előadást a Pisai Egyetem dísztermében -- nem kis kaland volt Ph.D. hallgatóként. Nos, sajnos, ennek a programnak vége szakadt, s az utolsó plenáris gyűlést Európa "fővárosában" Brüsszelben tartották, amire gasztroBorival együtt utaztunk.
Szerencsére a komoly tudományos munka mellé mindig sikerül fakultatív programokat is becsempésznem (értsd. lelépni egy-két órára), így megnéztük a pisilő kisfiút, az Atomiumot, s eljutottunk egy nagyon speciális sörfőzdébe is. (Erről bővebben a Bori-blogban itt olvashattok) Nekem viszont még muszáj volt elmennem az Autoworld nevű veteránautó múzeumba is, ahová hosszas győzködéssel sikerült szegény vonakodó nejemet is elcsábítani.
A múzeum Brüsszel Parc du Cinquantenaire (az "Ötvenedik" Parkja - 1880-ban létesítették, Belgium függetlenné válásának ötvenedik évfordulóján ) nevű parkjába áll, amelynek ötlete II. Lipót király fejében született meg, s egyfajta tisztelgésnek szánta a belga ipar nagyszerű teljesítményei előtt. A Park szívében az 1905-ben épített Győzelmi Kapu, egy patkó alakú épületkomplexum közepén áll.
A parkban ma három múzeum (Autoworld, Hadtörténeti Múzeum és Művészeti Múzeum) és egy mecset található, amiből mi a legelsőt kerestük fel.
Az Autoworldben mintegy 350 régi autót tekinthetünk meg a XIX. század végétől a 2000-es évek elejéig. Sok európai típus mellett nagyon érdekes amerikai autók is helyet kaptak, számos limuzin például a belga királyi család tulajdonában állt. Nagy hangsúlyt fektetnek a belga autógyártás bemutatásának: korábban számos egyedi autótípus is kikerült a kis Benelux állam üzemeiből.
A múzeum kiállítási anyagának egy része egy lelkes gyűjtő, Ghislain Mahi tulajdonában állt, aki fiaival együtt mintegy 950(!) autót halmozott fel. 1944-ben vette meg az első Ford T-Modelljét 150 belga frankért, s ezt az évtizedek során például 250 további amerikai autó követte.
Mahi bütyköli Fordját (na, jó, ezt csak viccből mondtam, ez csak egy bábu)
Nagyon érdekesek a belga gyártású autók: a második világháborúig Belgium számos saját gyártású márkával büszkélkedhetett: Minerva, Impéria, Hermes.
Egy gyönyörű Minerva AE (Kép innen)
További érdekes autók - persze csak szemezgetésileg, hiszen itt nincs elég hely:
Egy csodaszép Corvette
Egy űr-Citroen DS (Emlékszik még valaki Fantomas repülő autójára? -- ez az. Link)
Helló, bébi... Kacsintó Lincoln Town Car... A motorháztetőn pingpongozni lehetne...
Hé, Cica, mos' meg hova mész? BMW, nem???
Csak 4 Hórszpávőr, de gyönyörű. III. Napóleon esküvői hintója 1853-ból
Békebeli Ford lakóbusz tornáccal és virágokkal 1924-ből -- comfy...
Ja, a múzeum Borinak is tetszett... tíz percig... aztán pedig a telefonján színes léggömb-pukkasztgatós játékkal (putty-putty-putty, beng-beng) múlatta az időt. Erről kép is készült, viszont nem engedte, hogy betegyem ide, mert görbe rajta... Hát, ennyi.
Aki szeretne egy kicsit időt utazni autókkal, s éppen Brüsszelben jár, ne hagyja ki.
A múzeum website-ja: http://www.autoworld.be/
Akarom azt a képet Boriról! És szerintem ha elég sok olvasó bekommenteli, hogy ő is akarja a képet, és ha mind nagyon nagyon erősen koncentrálunk, akkor talán megláthatjuk! Ugyee, lécci, lécci, könyi!
VálaszTörlésHidd el, már be volt linkelve, amikor megvétózta. Pedig... Nagyon sok mindent elárult a múzeum és Bori viszonyáról. Sálálá, autó, autó, sálálá:)
VálaszTörlésKi kell, hogy ábrándítsalak :-))))) No way.
VálaszTörlésAz a jó, hogy elképzeljük Borit és talán még jobb így, mint egy fotón :)
VálaszTörlésÚgy látszik egészen Berlinig kell majd utaznom ezért a képért...nahát nahát... :-)
VálaszTörlés