Minden a csomagtartóból

Mindenféle Berlinből egy külhonba szakadt történész szemével - szigorúan NEM történelemről, tudományról, komoly dolgokról. Ha mégis, szólok előre, hogy csak saját felelősségre ne nyomja meg a Kedves Olvasó a jobb felső X-et.

2010. július 17., szombat

Autóbuziknak kötelező: Meilenwerk Berlin

Amikor megálltunk a kívülről nem túl bizalomgerjesztő hatalmas raktárépület előtt a Wiebestrassén Berlinben, nem tudtam, mit várjak ettől a helytől. Aztán beléptünk és leesett az állam, de talán még Borit is megérintette az a sok autótörténeti csoda, amit itt néhány száz négyzetméteren összegyűjtöttek a derék német autóbarátok/ügyes üzletemberek.
Mi is ez a Meilenwerk? Közlekedés-kultúra fórumként aposztrofálják magukat: a koncepció lényege, hogy egy tető alá hozzák azokat, akik veterán autót akarnak venni vagy eladni, akiknek ilyen autójuk van, s szeretnék hozzáértőkkel restauráltatni vagy szervizeltetni, klubokat kínálnak, illetve ideális feltételeket (és helyet) a méregdrága autók szakszerű tárolásához. Ja, és az autók iránt lelkesedőknek pedig végtelen (ÉS INGYENES) nézelődési lehetőséget. Hát nem nagyszerű?
Szóval, mit lehet itt látni? Hát, nagyon komoly: nincsenek korlátok, kötelek, semmi, ott lehet sétálgatni a 40-50 milliós autók között. Egy ilyen kis figyelmeztetésen kívül senki rá sem néz a kedves látogatóra:

Csak a szemeddel tapogass

 A kiállított autók nagyon széles skálán mozognak: körülbelül tucatnyi Ferrari F430-as van eladó például, gondolom így sokkal sikeresebben lehet alkudni.


Van persze olyan is, aki kicsit lehúzta a Tesco parkolóban az autót, de hát ez mindannyiunkkal megesik, nem?

Taps!Taps!Taps!

 Persze nem csak ilyen "kommersz" autókat lehet kapni, hanem igazi régi és klasszikus autók egész sorát kínálják.
Például ez a tündéri Citroen kisteherautó, amit Camionette-nek neveztek! Ez eredeti, még a festése is. Ha valamilyen üzleti vállalkozást indítanék, amihez szállítani kellene, csak ilyennel: ennél feltűnőbb reklám nem is kell...
A feltűnés másik módja pedig mi más lehet, mint egy Rolls Royce: arisztokratikus, hatalmas, zöld (???-hááát), sok bőr-sok fa (igazi, nem fának látszó műanyag):



S aztán persze a német ipar remekei, szerintem a valaha elkészített leggyönyörűbb Mercedes sportautó, a 300SL, iszonyatosan szexi részletekkel: igazi UFÓ az 50-es évekből:

A gyári kockás üléshuzat

Hogy ez a darab mennyibe kerül? Nos, 143 millió forintnak megfelelő ojró. Persze minden centjét megéri...
Az Aston Martinról mi jut eszetekbe? Kombi? Nem valószínű. Hát, ez egy kombi, de talán ezzel nem szállítanék dinnyét az ecseriről. Ja, és olyan 60 milla.



Amerre lép az ember itt Berlinben, mindenütt Porschék vannak, szóval már észre sem veszem a Boxstereket és 911-eseket. A Cayenne-eket igen, mert azokkal bolond orosz maffiózók járnak, iszonytató bunkó stílusban... Még a társasházunk garázsában is van egy 928-as és egy 944-es. Na, de ez:


Porsche 356-os, az 50-es évekből, ilyen volt James Deannek is, de a közhiedelemmel ellentétben nem ezzel az autóval szenvedett halálos balesetet, hanem egy Porsche 550 Spyderrel.
Érdekes viszont, hogy a klasszikus BMW-k valahogy kimaradtak: ha jól emlékszem, ez volt az egyetlen darab, persze azért nem csúnya 850-es, bukólámpával, szűk 300 lóerővel:


Mivel Berlinben a hidegháború alatt rengeteg amerikai élt (már nyugaton), nem meglepő, hogy elég sok amerikai veteránautót lehet látni. Talán a legszebb ez a Thunderbird volt:

Az ilyen hátsóablak pedig minden pénzt megér:


Aztán emlékeztek még a Vissza a Jövőbe trilógiára? Igeeeen! Az időutazó autóra? Hát, persze:



De azt tudtátok, hogy ezt az autót (a high-tech időutazó cuccok nélkül persze) kereskedelmi forgalomban is lehetett kapni? Ez egy Delorean DMC-12-es volt, amit a 80-as évek elején árultak, elsősorban az amerikai piacon. Természetesen a film kapcsán igazi kultusztárgyak lettek. A Meilenwerkben is volt egy:



S persze még hosszasan sorolhatnám a csodás járgányokat, de azt hiszem ízelítőnek ennyi is elég. És mivel itt adás-vétel folyik, nincs belépő. Ingyér' pedig, talán még a nem-autóbuziknak is megéri.
És hát: otthon óriási sikk a fekete BMW X5, azzal vagány-menő csávó valaki. Sajnos rossz hírem van: itt háziasszonyok és nagymamik járnak vele, mert fel kell ülni belé, s jó nagy a csomagtartója. Nagyon nem menő... Tehát, ha nem csak bunkón akarjátok mutatni, hogy gazdagok vagytok, s rá tudjátok tolni még az X5-ös árának az 5-10-szeresét, akkor itt lehet válogatni a stílusosan menő autók között. Igen kellemes vásárlást kívánok!

4 megjegyzés:

  1. Az az Aston Martin a legfurcsább mind közül. Hány méter hosszú lehet? 15? Még egy halottas kocsinak is túl hosszú lenne. Nagyon komolyan néz ki!
    Legközelebb ezt sem hagyjuk ki!

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom pontosan, milyen hosszú a kombi. A szedán 5.3 méter hosszú, s több mint 2 tonnás. Ezzel együtt 0-100-ra 6 másodperc, a vége pedig 245km/h. Ez azért nem semmi... Sajnálom, hogy ezt csak később találtam meg, mint ahogy itt voltatok, de majd legközelebb...

    VálaszTörlés
  3. WoW:) most nyáron voltam Berlinben, sajnos nem tudtam ez hol van, így utólag NAGYON sajnálom:( jó írás, grat;)

    VálaszTörlés
  4. Köszi szépen, örülök, ha tetszett. Én is teljesen véletlenül találtam rá egy Auto Bildben, mint Németország 10 legjobb autós múzeumának egyikére.

    VálaszTörlés